Kraków należał do nas :-)

/, Blog/Kraków należał do nas :-)

W poniedziałek 21 sierpnia grupa uczestników projektu Gliwickiego Centrum Usług Szkoleniowych wraz z asystentami wybrała się na wycieczkę do Krakowa.

Miasto Królów zwiedzaliśmy  dzięki przewodnikowi Panu Wojtkowi Zabielskiemu , który na kilka wspólnych godzin przeniósł nas w świat królów, kupców i księży. Powędrowaliśmy śladami zbrodni, przestępstw i afer, poprowadził nas miejscami związanymi z dziejami miasta.  Odwiedziliśmy miejsca takie jak Akademia Sztuk Pięknych, która posłużyła za scenografię do filmu Juliusza Machulskiego „ Vinci „. W trakcie naszej podróży nie mogliśmy oczywiście pominąć Drogi Królewskiego Szlaku, którym zmierzali polscy monarchowie i monarchinie, wiódł on od kościoła świętego Floriana na Kleparzu, przez rynek Główny, w kierunku Wawelskiego Wzgórza gdzie zakończyliśmy naszą podróż.
Ale to dopiero początek ;), kolejny raz planujemy spotkać  się z Panem Wojtkiem już w październiku, tym razem chcemy udać się do dzielnicy Żydowskiej i poznać historię Krakowskich Żydów.
Dziękujemy Panu Wojciechowi za atmosferę, jaką stworzył oraz wszystkie historie, którymi raczył się z nami podzielić. Do zobaczenia na kolejnym wędrówce po Krakowie „ wczoraj i dziś „.

Opracowała Anna Grzybowicz .